تبلیغات
پایگاه و مرجع تخصصی کسب درآمد از اینترنت و درآمدزایی در منزل - ۸ روش برای توسعۀ درآمدزایی از طریق تبلیغات در وب سایت (مقدمه به همراه روش اول)
بسته آموزشی مشاغل درآمدزا در منزل

نه تنها در ایران بلکه در خیلی از کشور های خارجی، افرادی که یک وب سایت راه اندازی می کنند، درآمد داشتن از وب سایت را اولین نگرانی خودشان می دانند. کسی دوست ندارد که سایتی داشته باشد که از آن کسب درآمد نکند. این مقاله توسط دکتر رافائل ولیام نوشته شده و امیدواریم که ترجمه اش به فارسی بتواند مدیران وب سایت ها را کمک کند.

 

در ابتدای این مقاله به سه روش اصلی درآمدزایی وب سایت اشاره شده و این موارد به این صورت لیست شده اند: 

1. روش اینترنتی (E-Commerce) : که در آن فروش مستقیم محصول یا خدمت انجام و سود آن دریافت می گردد.

2. بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing): به این ترتیب که با فروشی که توسط هر نماینده فروش یک سیستم صورت می گیرد، مدیر سیستم سود می کند و به عنوان پاداش، درصدی از هر فروش که توسط نماینده صورت گرفته است، به خود او تعلق می گیرد.

3. تبلیغات (Advertising): دریافت سود تبلیغات با به نمایش گذاشتن آنها در وب سایت، وبلاگ یا ایمیل های خبرنامه.

 

ما در این مقاله دربارۀ سومین روش، یعنی تبلیغات صحبت می کنیم.

 

رویای خیلی از افراد این است که یک وب سایت بسازند و مردم برای بازدید آن بیایند و سپس با چنگک پول های تبلیغات اینترنتی را برای خودشان جمع کنند و در ساحل استراحت کنند! این رویا عمومیت دارد اما برای خیلی از مردم و کسب و کارها غیرواقعی است. اگر که می خواهید سایتی مناسب برای این کار داشته باشید باید سخت کار کنید و باهوش باشید. اگرچه ممکن است در نهایت فقط بتوانید هزینه ها را جبران کنید، اما بعد از مدتی کم کم رویای کنار ساحلی خود را می توانید عملی کنید.

 

تشریح چند امر واضح

قبل از شروع، اجازه دهید چند مفهوم واضح و مشهود در زمینه تبلیغات را شرح دهیم:

1.می توان برای کالاهای لوکس و گران قیمت هزینه تبلیغات بیشتری نسبت به کالاهای ارزان قیمت درخواست کرد.

2.تنها مشتریان روی تبلیغات کلیک می کنند. اگر بنر یک داروخانه را در وب سایت مسابقات اتومبیلرانی قرار دهید، بیشتر از چند قرص دل درد نخواهید فروخت! تبلیغات بی هدف برای مثال تنها 50 هزار تومان در هر 1000 بازدید فروش خواهد داشت که هزینۀ خود تبلیغات را هم جوابگو نیست.

3.هزینه تبلیغات نسبت به تقاضا تعیین می شود. در حال حاضر بی نهایت وب سایت در اینترنت میزبان تبلیغات اینترنتی هستند اما میزان تقاضای برای سایت شما مهم است. اگر سایتی با ترافیک زیاد داشته باشید مخاطبان ارزشمندی هم خواهید داشت و می توانید این نکته را به تبلیغ دهندگان گوشزد کنید.

 

روش های پرداخت هزینۀ تبلیغات:

سه متد کلی برای پرداخت هزینۀ تبلیغات اینترنتی وجود دارد:

 

CPM (Cost per thousand views).1: (هزینۀ هر 1000 بازدید) این یک روش قدیمی در تلویزیون، رادیو، مجله و روزنامه ها بود که فضای تبلیغاتی خود را به فروش می رساندند. تنها چند سایت سطح بالا می توانند فضای تبلیغات خود را به این روش در اینترنت بفروشند که کار آسانی هم نیست.

 CPC (Cost per Click).2: یا همان روش معروف (PPC Pay per click) .در این روش تبلیغ دهنده تنها  زمانی پرداخت می کند که مشتری فعالی از طریق کلیک کردن روی تبلیغات وارد سایتش شده باشد. حجم بسیار بالایی از تبلیغات در اینترنت از این طریق به فروش می رسد.

CPA (cost pay action).3: که پرداخت در ازای فروش محصول است. سیستم های همکاری در فروش یا همان Affiliate Marketing از این روش استفاده می کنند.

 

در ایران به طور معمول فقط سایت های ۱ تا ۱۰۰ الکسا از روش CPM کسب درآمد می کنند. البته سایت های دیگری نیز هستند که در حوزه تخصصی خود، مشتری های خاص دارند و به صورت CPM در سایت خود تبلیغات جذب می کنند. در ایران چند شرکت بزرگ تبلیغات به صورت انحصاری با برخی از این سایت ها قرارداد دارند و تمام تبلیغات این سایت ها را مدیریت می کنند.

روش های CPC یا همان تبلیغات کلیکی نیز چند سالی است که به صورت جدی وارد بازار تبلیغات ایران شده اند. چند سیستم به صورت فعال در ایران فعالیت می کنند که شبکه تبلیغات که یک شبکه های تبلیغات کلیلی است از نظر بازار و نمایش بزرگترین شبکه نمایش تبلیغاتی اینترنتی در ایران را در اختیار دارد.

تبلیغات به صورت CPA یا همان Affiliate Marketing در ایران سابقه زیادی دارد. بسیاری از فروشگاه های قدیمی با راه اندازی سیستم های Affiliate Marketing در سال های گذشته برای فروش محصولاتی مانند کتاب و فیلم، بازار بزرگی برای خود ایجاد کرده بودند اما این شبکه ها در ایران معمولا کیفیت بالایی ندارند و از سوی سایت های معتبر هیچ وقت مورد استقبال قرار نگرفتند.

حال بیایید نگاهی به 8 روش درآمدزایی از طریق اینترنت بیاندازیم.

ما در این روش ها٬ پیشنهاد هایی داریم که به شما کمک می کنند بتوانید درآمد بیشتری از محل تبلیغات سایت خود کسب کنید.

1. محتوایی با کیفیت بالا در زمینه یک صنعت قابل رشد و ترقی در وب سایت خود تولید کنید:

البته ممکن است وب سایت شما به یک صنعت قابل رشد و پیشرفته هم مربوط باشد و شانسی برای کسب درآمد از طریق تبلیغات نداشته باشید. به بیان ساده؛ تبلیغ دهندگان تنها زمانی به شما تبلیغ می دهند که به آنها برای کسب درآمد کمک کند.

دوستی داشتیم که متخصصی حرفه ای در دستور زبان انگلیسی بود. او وب سایتی در زمینه نحوۀ نگارش صحیح انگلیسی داشت و آن را توسعه داده بود و ترافیک نسبتاً خوبی داشت. سایت او برای این دسته از افراد جذاب است:

 

-        معلمان انگلیسی

-        مخاطبان غیر انگلیسی که قصد فراگیری زبان انگلیسی را دارند.

-        دانش آموزانی که تکالیفی در کلاس درسی دارند و باید آنها را انجام دهند.

 

آیا این افراد تمایل دارند تا پولی را در این زمینه خرج کنند؟ در واقع، نه.

 

یک انتشارات که در حوزه واژه نامه کار می کند، ممکن است در این سایت تبلیغ دهد اما تا زمانی که می تواند هر کتابش را حدودا! 25 هزار تومان بفروشد و رقابت چندانی هم بین واژه نامه ها نیست، این انتشارات وجه چندانی برای تبلیغات نمی پردازد. اگر یک کلاس زبان آنلاین داشته باشید، ممکن است در اینجا تبلیغ دهید. اما این تبلیغات چندان برایتان کارایی نخواهد داشت.

 

آیا این فرد باید انتظار کسب درآمد از وب سایت خود را داشته باشد؟ خیر.

دوست دیگری داشتیم که وب سایتی در زمینه پزشکی داشت و این سایت مورد علاقۀ افراد این حیطۀ کاری است. تا زمانی که کارخانجات داروسازی رقابت بالایی در فروش و قیمت محصولات دارند، این قبیل سایت ها می توانند پتانسیل زیادی برای درآمدزایی داشته باشند، به شرطی که به درستی توسعه داده شوند.

نبابد فقط در زمینه تبلیغات تمرکز کنید، بلکه می بایست به محتوا و کیفیت آن هم اهمیت دهید:

1. اگر مردم چیزی از سایت تان یاد نگیرند، توجه زیادی به شما نمی شود. اما اگر چیزی یاد بگیرند، تمایلشان برای بازگشت مجدد به سایت بالا خواهد رفت.

2. الگوریتم پاندا گوگل (Google Panda Algorithm) امتیاز کمی به سایت هایی با محتوای ضعیف می دهد. مقیاس هایی نظیر تبلیغات مزاحم و موارد بی ربط یا مطالب کپی کاری شده از سایت های دیگر جزو همین دسته از محتواهای ضعیف به حساب می آیند.

 3. کاربران اینترنت نسبت به گذشته بسیار پیچیده تر شده اند و با مطالب ساده و عادی راضی نمی شوند. آنها اگر چیزی را که می خواهند را پیدا نکنند، به سرعت سایت را ترک می کنند.




تاریخ : پنجشنبه 21 آذر 1392 | 01:33 ق.ظ | نویسنده : _ | نظرات