تبلیغات
پایگاه و مرجع تخصصی کسب درآمد از اینترنت و درآمدزایی در منزل - 8 روش برای توسعۀ درآمدزایی از طریق تبلیغات در وب سایت (روش چهارم)
بسته آموزشی مشاغل درآمدزا در منزل

در مقاله قبلی از سری "8 روش برای توسعۀ درآمدزایی از طریق تبلیغات در وب سایت" در مورد تولید ترافیک توصیه هایی عنوان شد و حالا زمان آن فرا رسیده که دریابید چه تبلیغاتی برای سایت شما مناسب هستند.

 

4.مشخص کنید که چه دسته ای از تبلیغات در سایتتان برای نمایش دادن مناسب هستند.

اگر به دنبال استراتژی مناسبی برای درآمدزایی در سایت خود هستید به وب سایت رقیبان خود مرتب سر بزنید و ببینید چه چیزی آنها را قوی کرده است و با این روش می توانید استراتژی مناسب و حتی بهتری نسبت به آنها در زمینه تبلیغات را دنبال کنید.

سایز و نوع تبلیغات؛ یکی از مهمترین قسمت ها٬ انتخاب سایز نمایش بنر است.

در 28 فوریه 2011 دیوان تبلیغات اینترنتی (Internet Advertising Bureau IAB) تقسیم بندی استاندارد تبلیغات گرافیکی را در مقیاس پیکسلی بیان کرد:

 

·       مستطیل مدیوم Medium Rectangle = 250 × 300

·       مستطیلی Rectangle = 150 × 180

·       راس صفحات Leaderboard = 90 × 728

·       آسمان خراشی Skyscraper = 600 × 160

·       تبلیغ نصفه صفحه = 600 × 300

·       پایینی 2 Button 2 = 60 × 120

·       میکروبار Microbar = 31 × 88

 

یکی از سایزهایی که در این لیست به آن اشاره نشده است، سایر فول بنر (Full Banner) در ابعاد 60 × 468 است که به وفور می توانید این سایز را در اینترنت ببینید اما نه در سایتهایی که فضای تبلیغاتی خود را میفروشند. بعضی اوقات ممکن است سایزهای دیگری نیز ببینید که بسته به طراحی صفحات، اندازه گذاری شده اند یا در آن صنعت خاص مورد استفاده است.

البته در ایران سایت های 120x240 و 125x125 هم از سایز های کاربردی هستند. اما روز به روز از درصد استفاده ی بنر های با سایز کوچک کم می شود و سایز های بزرگ تر جای این بنر های کوچیک را میگیرند.

منبع تبلیغات: حال نگاهی عمیق تر برای تعیین منبع تبلیغات می اندازیم. اکثر تبلیغات شخص ثالث (Third-Party) آدرس دارند:

1.آدرس های متوسط (Intermediate URL) به سرور تبلیغات: سرور تبلیغاتی شرکتی است که تبلیغات را نشان می دهد و جمع آوری اطلاعات و شمارش هر یک از تبلیغات بر عهده آن است و سپس به سایت مقصد، کاربر هدایت می شود...

2.آدرس های مقصد (Destination URL) که به صفحات ورودی (Landing Page) در سایت تبلیغ دهنده هدایت می شود.

اگر می توانید، درباره شرکت سرور تبلیغاتی (Adserver Company) اطلاعات خود را افزایش دهید تا انواع تبلیغات را بهتر بشناسید. آدرس دهی متوسط بعضی اوقات می تواند بدون کلیک کردن روی تبلیغ و تنها با گذشتن علامت موس از روی آن هم به حساب بیاید. مانند نوارهای کناری بعضی از سایت ها که در صفحات مرورگر در گوشه ها به نمایش می آیند و با گذشتن علامت موس از روی آن، صفحۀ زیرین با کدنویسی خاص خود به نمایش در می آید.

برای مشاهدۀ سرور تبلیغاتی یا همان Adserver پس از کلیک بر تبلیغات می توانید آدرس سرور تبلیغاتی را مشاهده کنید، البته معمولاً بسیار سریع Redirect شده و به سایت مقصد هدایت می کنند. راه بهتر برای مشاهدۀ سرور تبلیغات، راست کلیک کردن بر صفحۀ تبلیغ گیرنده و انتخاب گزینه View Source و مطالعۀ کدهای آن بخش است.

چیزی که به دنبال آن هستید نام شرکت میزبان تبلیغات (و نه برند نرم افزار سرور تبلیغاتی) است. برای مثال "شبکه تبلیغات" معمولاً تبلیغات خود را در صفحات و سایت های بهتری نمایش می دهد. شبکه های تبلیغات از سوی دیگر تبلیغات را با قیمت های نازل تری به نمایش می گذارند. نام برخی از شبکه های تبلیغات خارج از کشور که بسیار معروف هستند را در گام هفتم مشاهده خواهید کرد.




موضوعات مرتبط : کسب درآمد از طریق وبلاگ، کسب و کار اینترنتی،


تاریخ : یکشنبه 1 دی 1392 | 08:21 ب.ظ | نویسنده : _ | نظرات